ÄNTLIGEN DAGS ATT BUDGETERA – ELLER?

ÄNTLIGEN – DAGS ATT BUDGETERA?
Testa er ROI (avkastning) avseende investerad tid i budgetarbete:

Är ni ett:

1. ”Sikta Sikta Sikta”- företag
Perfekt genomarbetade planer, men ledningsgruppen lyckas aldrig genomföra dem. Det har tagit lång tid att genomföra planen och när den är klar är bäst före datum ute och en ny plan behöver göras, och en ny och en ny.

2. ”Brand-eld-brand-strategi”-företag.
Ni vidtar åtgärder utan vision eller långsiktig strategisk plan. Avsaknad av tid för planering gör att människorna i den lider av kronisk överbelastning och initiativ.

3. Är ni ett företag som är mycket bra på planering och mycket bra på att agera, men de två aktiviteterna kopplas inte med varandra. När planen har utvecklats läggs den på hyllan utan uppföljning.

4. ”Skin-driven”
Ni har anpassningsbara verksamhetsplaner för förändrade omständigheter. Det vill säga till kund för feedback – förändring – tillbaka till kunden för förändring igen. Visionen och målen förändras inte, men strategin förändras så fort ni får ny information.

Vill du ha mer kunskap om detta?
Läs Alhpa-leadership med Robert Dilts som medförfattare (2.500 sidor).

Behov av högre ROI omgående?
– Kontakta www.levilja.se

Vi gör dig och din verksamhet ”skin-driven”!

Välkommen på ROI-högt möte!

Leave your Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *