Är du charmig eller skärmig?

Eller kan man vara både och?!

Ny vokabulär har dykt upp i flödet såsom SKÄRMTID och SKÄRMKULTUR. Viss osäkerheter råder fortfarande kring exakt vilken påverkan den där skärmtiden har på din hjärna och ditt beteende och därmed möjligheten att nå dit du vill.

Det jag funderar över är vad skillnaden skulle bli om vi fokuserade aningens mer på CHARMTIDEN? Och vad händer med charmtiden i takt med ökande skärmtid?! Och går det att kombinera skärmkultur med charmkultur eller blir det en ocharmig KULTURKROCK?

Den känsla människor upplever i mötet med tjänster och produkter utförda av människokraft är avgörande för styrkan i din verksamhets varumärke. Känslan påverkar alltså människors beslut att köpa eller på annat sätt samarbeta med dig och din verksamhet.

Synonymer till CHARM är ord som FÄNGSLANDE, INTAGANDE, TILLDRAGANDE, OEMOTSTÅNDLIG. Kanske kan det vara vokabulär att använda lite oftare?

Vad händer med charmen, det vill säga attraktiviteten till ditt varumärke, i takt med att skärmtiden och skärmkulturen ökar? Fullcharm halvcharm eller charmlös?

Vill du uppfattas som charmig eller skärmig?

MED TILLÖNSKAN OM EN CHARMFULL HELG!

Leave your Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *